T i s d a g

Ny dag nya tag, eller vad säger man? ^^
Igår var jag ju som sagt i Katrineholm och hade det supertrevligt :) blev sminkad i 2 timmar med coola blixtar runt ögat! ;) blev supernöjd med sminket och blev sedan fixad i håret, det vi använde som hjälp var en tofs, vaselin och läppglans ;) det blev en cool frisyr i alla fall!
Sedan började vi ta bilder och jag fick kika på de med jämna mellanrum och kunde se vad som skulle ändras, göras bättre, vilka poser som passade osv, det var superkul och jag snappade upp en massa och började posera mer självständigt efter en liten stund! :)
I slutet fick jag välja ut 10 bilder som jag var mest nöjd med, och 3 av de ska jag få retusherade, utskrivna på A4 och alla får jag även digitalt! Jag vann detta i en bloggtävling hos Bago och jag kan säga att både han, makeupartisten Christian var super duktiga och trevliga :)

När Saga fyller år får hon förmodligen en systemkamera och då jävlar ska de bli kul! ;) Hon ska ju även läsa Fotografisk bild A och kanske B, så jag akn gärna leka modell när du behöver någon (a)! Jag fick verkligen upp intresset för smink mer igår när jag såg vilka häftiga saker man kunde göra, och det behövdes inte 50 olika produkter! Tror att Saga får leka försökskanin och sedan kan hon gärna lära mig att använda en systemkamera så kan vi få ihop riktigt coola bilder ;) Eller vad säger du sötnos? :)

Här är en bild jag tog när jag kom hem igår :) är ju inte samma kvalitet som Bagos bilder, men min digitalkamera är riktigt bra för att inte vara en system ;)



Igårkväll gick jag över till Tommy för att visa mitt smink! :) stannade en liten stund och sedan gick jag hem igen.. Hannes och Richard var där, så de var ingen idée att sova där, annars skulle jag gjort det :)
Istället pratade jag i telefon med Saga påvägen till Tommy och med Adde påvägen hem från Tommy :) trevligt trevligt.
Tittade på Cold Case när jag kom hem och sedan somnade jag sött!
Vaknade en stund efter 12 och hade verkligen fått sova ut! :) Sen dess har jag fått i mig frukost, tittat på Just shoot me, duschat och fått ur allt läppglans ur håret, löst problemet med dataskärmen som envisades med att slockna hela tiden och en del annat :)
Innan dagen tar slut ska jag hinna plugga spanska till provet nästa vecka, städa i ordning rummet och packa upp väskan med kläder från igår och kanske träffa tommy ikväll, men de sista får vi se om de blir av, hoppas i alla fall :)

Berätta gärna vad ni tycker om bilderna från igår, skulle vara jätte kul att få lite respons och kritik :)

Kommentarer
Postat av: Saga

Jag säger: SJÄLVKLART!!! :D

2009-02-24 @ 23:15:58
URL: http://sagapaga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0