FREDAG!

Mysig kväll hos Tommy blev det igår och jag ville verkligen inte gå upp imorse när jag vaknade, men självklart var jag tvungen att gå till skolan... eftersom att det är fredag idag och jag inte jobbar så kändes det ändå rätt okej.
Jag har haft en relativt lång skoldag, fått veta resultat på 3 prov, skrivit ett läxförhör och lånat engelska boken, det blev Twilight för min del. Så nu ska jag hinna plöja igenom en bok på 450 sidor på engelska (som alla säger är hur bra som helst) på 5 veckor och jag hoppas och hoppas och hoppas att jag hinner, skulle bli så otroligt nöjd med mig själv då :)

Jag bestämde mig för att gå på datorkunskapen idag för att få lite hjälp med min powerpoint presentation som ska in om 2 veckor, men än så länge har det bara varit genomgång, så jag har fått suttit här vid datorn och gjort annat! :)
Märkte att jag vunnit en tävling, en goodiebag, så jag är så otroligt glad! Sitter även och kollar bloggar, läser och svarar mail och allt annat som inte går så bra när internet hemma krånglar hela tiden... Pappa skulle försöka fixa det idag i alla fall, förmodligen byta ut vårat modem och se om det är de som är felet...
Jag och Saga ska åka in till stan efter den här lektionen, det ska bli kul ;) Senare ska jag hem och äta och åka in till stan igen för att gå på bio med älsklingen :) Han ville se en film som har premiär idag, märkte att det inte gick att reservera biljetter, så vi får väl typ hoppas? Eller så kanske jag kan köpa när jag ändå är inne med Saga? Det är ju ändå i närheten.. ska nog ringa Tommy och fråga om han vill att jag gör det :)

I helgen ska jag förövrigt plugga rätt mycket engelska förmodligen, har en text som ska skrivas under måndagslektionen, gramatik test på fredag och en bok som ska läsas! Men jag är grymt intresserad av engelska, så jag är i alla fall motiverad till att göra det ;)

Har tagit ett par bilder idag och ska försöka ta lite fler senare med Saga om inte batteriet på kameran lägger av, så de ska komma upp på bloggen senare :)

Fredag den 13:e är det ju också, jag har då inte haft någon otur idag, förutom att jag fått mitt första ig på ett matteprov, det är mitt andra ig totalt under alla år jag gått i skolan... det var väntat eftersom att jag inte kunde något alls kändes det som, så jag tycker inte att det är något större problem, satsar inte på mvg så :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0