14e Juli 2010

Jag njuter av min ledighet!
Igår åkte vi ut med båten, hittade en stenstrand som vi la till vid. Blev lunch/middag där, lite bad och sol. Fick färg även om vi inte var ute länge. Under kvällen blev det Morden i Midsomer, en favorit sedan många år tillbaka. Nu i sommar har det kommit nya avsnitt igen, som det alltid brukar göra på sommaren!

Vaknade rätt tidigt idag och märkte att den tropiska hettan är borta. Många har klagat på att det är för varmt, men jag älskar värme och tycker det är tråkigt att det inte är över 30 grader längre..
Har i alla fall tagit det lugnt idag, kikat på en film, ätit massor av jordgubbar, staplat ved och tänkte så småningom lägga mig i solen och läsa. Har än så länge läst ut 4 böcker den här sommaren, både bra och dåliga. Nu har jag börjat läsa på engelska istället, för att komma in i det ordentligt tills jag åker till Mallorca. Lär ju inte bli så mycket svenska för mig därnere och det brukar ju ta någon dag att ställa om.. Så därför tänkte jag att jag skulle försöka göra det lite enklare genom att läsa engelska böcker, och som vanligt, prata med vänner därifrån varje dag, enbart på engelska :)

Bild från dagen då jag och Cili åkte till Mallorca förra året :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0