100311

Alldeles för mycket snurrar runt i huvudet och i mitt liv just nu, är så mycket att jag knappt hinner andas! Igår var det kaos med en vikarie i ett ämne som vi inte alls borde ha det i, det blev shopping efter skolan, restaurang med mamma och sedan förhandsvisning av filmen Remember Me, grym film och den är otroligt sevärd! Efter de blev det sista plugget inför spanska uppsattsen som jag hade idag, hade även en inlämning på engelskan och nån prov liknande grej på naturkunskapen. Efter skolan åkte jag till högdalen och klippte håret, behövdes verkligen och oj vad kort det blev, men ändå riktigt snyggt! Åkte förbi farsta en sväng också och köpte kavajen jag kikade på igår, idag med 100kr rabatt, inte illa!
Nu på kvällen har jag varit hos mormor och fixat inför hennes stambyte, försökt varva ner men blivit stressad flera gånger om...

Imorrn är det skola som gäller, mitterminsomdömen delas ut i engelskan och jag sitter som på nålar i och med just det. Grupparbetet i svenska ska också bli färdigt så de måste jag skriva nu om några minuter! När jag slutar imorrn är det direkt ner i studion som gäller och börja fixa med smink, både på mig och Saga. Hon ska ta lite bilder på mig som ska användas till hennes fotokurs på skolan och jag ska få testa och fota henne lite grann med hennes systemkamera också. Ska bli riktigt kul och jag ser fram emot det, men jag har panik över vilka kläder som ska med! Herre gud säger jag bara...

Lördag och söndag är det jobb som gäller, ny butik och jag är nervös som sjutton! Måste lära mig safe pay och nya PLU koder, så det är lite nytt i alla fall, även om jag har kassa vana.. Det kommer gå bra, det vet jag, är bara så nervös nu innan!

Förutom allt detta så är det mycket annat som ska göras, en bok ska läsas ut, en analys ska skrivas, det ska pluggas inför ett prov, göras klart ett grupparbete, lägenheten ska städas och rensas innan stambytet, bio ska det förhoppningsvid bli med Cili, hälsodag i skolan, ska jobba min första stängning, läkare ska ringas och intyg ska fixas, ska klicka hem ännu mer bikinis, ska testa mitt blod och antagligen bli blodgivare om det går som jag vill, vill hinna se Alice i Underlandet innan den slutar gå på bio, jag vill börja träna ordentligt, få igång projektet med sången, jag fyller 18 och släkten kommer hit för att fira mig, alla mitterminsomdömen dyker upp och det ska vara utvecklingssamtal, snacka om att jag har mycket pågång och hinner inte ens med något! Blir stolt så fort jag hinner med nåt som verkligen behövs, för det är inte hela tiden det blir så längre.. Mitt i detta har jag också slutat att bita på naglarna, 1 vecka imorrn och jag måste säga att det är ganska mycket jobb med det men jag är glad att jag är sysselsatt! Utan nagelfilen och lacket så skulle jag vara körd! Men nu har jag gett mig fan på det, jag SKA ha långa naglar till Mallorca!

Nu har jag kramp i fingrarna.. måste tvätta av sminket och börja plugga nu och sen är det dags att vända ut och in på garderoben för att hinna lite snygga klänningar, leggings och annat kul, har verkligen ingen aning om vad jag ska ha imorrn så jag måste ta med flera byten.. så är det bara!

P.S. Idag har det gått ett halvår, jag är riktigt stolt över mig själv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0