Långfredagen är nu över..

Påskhelgen på landet verkar bli mer händelserik än vad jag förväntat mig.

Jag har blivit väckt av helikoptrar som flyger så lågt att man tror att de ska störta vilken sekund som helst, är ju inte van att de surrar runt bland trädtopparna, utan vanligtvis är de mycket mycket högre. Dynamiter sprängs mitt i natten och de dundrar så högt att soffan började vibrera och man börjar undra vart man hamnat... Föräldrar går i sömnen och tror att det är morgon mitt i natten, men lyckas sova igenom en sprängning av dynamit, ibland undrar man ju hur folk lyckas!

Djuren är överallt, hela tiden, vilket jag absolut inte är van vid efter vintern... Nu gäller det att vänja sig vid spindlar, myror, nattfjärilar, humlor och andra flygande insekter, för de är ju här för att stanna i cirka ett halvår.

TBE vaccin sprutan togs ju i tisdags, det gjorde förvånansvärt ont att ta den, men det värsta kom ju självklart efteråt. Jag som alltid reagerar på sprutor och får ont i armen den är tagen i borde ju vara beredd på det värsta, men den här gången var det värre än någonsin innan. Under ett dygn så var det i princip omöjligt att lyfta armen, nudda huden i närheten av sticket (och med i närheten så menar jag i princip hela överarmen), vrida armen gick inte överhuvudtaget, eller jo, det gick, men jag skrek. Så ni som tar vaccin sprutor, boka inte in något viktigt som inkluderar att kunna använda armen ni tog sprutan i, ifall att ni får det så jobbigt som jag fick det.
Vanligtvis brukar jag bli lite svullen, det brukar klia och göra lite ont om man nuddar armen precis där sticket är. Men nu blev det tusen gånger värre, och mer än det... Snart verkar det vara över i alla fall. Kan nu använda armen lite grann, men inte en chans att man kan använda musklerna i överarmen som vanligt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0